Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 02.04.2020, 21:53

Христинівський районний будинок дитячої та юнацької творчості

Цитата дня


Меню сайту
Форма входу
Наші нагороди
Пошук
Наші координати

Адреса: 20000, Христинівка, вул. Першотравнева, 54 Телефон: +38 (04745) 2-22-19 E-mail: bdyth@ukr.net
Знайти нас на мапі
Наш банер
http://chr-art-school.at.ua
Календар України Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Флористика

 

Гурток « Флористика» . Керівник : Лановенко. О. В.

17.03.20.Тема уроку: Виготовлення  декоративних квітів для українського віночка.
Мета уроку: формування ключових компетентностей: 
вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії з іншими учасниками навчально-виховного процесу;
громадянської – усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально-культурного середовищ, здатність екологічно мислити, бережливе ставлення  до людей та результатів їхньої праці та самого себе;
загальнокультурної – орієнтуватися в особливостях національної і загальнолюдської культури в побутовій і культурно-дозвіллєвій сфері, культурологічних основ сімейних, соціальних, суспільних явищ; сприяти розвиткові творчих задатків особистості: пізнавального інтересу, художнього смаку, творчої уяви; 
соціальної  –   проектувати стратегії своєї поведінки з  урахуванням інтересів та потреб інших; продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, збагачувати в учнях уявлення про позитивні якості емоційно-вольової сфери: доброзичливого ставлення до людей, старанності у роботі.
предметних компетентностей: розширити знання учнів про квіти; удосконалювати вміння та навички роботи з фоаміраном; розвивати спостережливість, фантазію; навчити учнів виготовляти  декоративні квіти з фоамірану, використовуючи різні техніки; формувати в учнів конструкторські здібності; розвивати уміння доводити розпочату роботу до завершення; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до навколишнього середовища.          
 

Тип уроку: комбінований..

Обладнання: демонстраційний матеріал - мультимедійний проектор, презентація, зразки декоративних квітів із фоамірану, ілюстрації із зображенням виробів;для індивідуального користування – фоаміран, нитки, дерев’яні палички, ножиці, клей, шаблони, технологічні карти

Міжпредметні зв’язки: біологія, українська література

Наскрізні змістові лінії: «Здоров'я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність»

ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
1. Перевірка готовності до уроку

2. Упорядкування робочих місць

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Який вид декоративно-вжиткового мистецтва ми вивчаємо? (Виготовлення декоративних квітів)
  2. З яких матеріалів можна виготовити декоративні квіти? (З тканини, з стрічок, з фоамірану, з паперу та ін.)
  3. Що можна прикрасити декоративними квітами? (Одяг, приміщення та ін.)

II. Мотивація навчальної діяльності учнів

1. Повідомлення теми та мети уроку

Учитель. Сьогодні на уроці ми виготовлятимемо віночок зі декоративних квітів. Які квіти ми зробимо, ви здогадаєтеся, розгадавши кросворд.

http://subject.com.ua/lesson/work/4klas_2/4klas_2.files/image007.jpg

 

1. Над полем пшениці,

Зронила пір’їну,

З небес на долину.

Пір’їна упала

І квіткою стала.

Під сонцем, під вітром

Кохається цвітом

Червоно-вогнистим

У золоті чистім. (Мак)

2. На галявині — сестрички,

Жовті очі, білі вічки. (Ромашка)

3. Сині зірочки пухнасті

Виглядають з жита,

Мов веселі оченята.

Як їх не любити? (Волошки)

 

2. Розповідь учителя

Мультимедійна презентація

— Уранці у сонячних променях спалахують укриті росами квіти, що казковими мереживами порозсипалися по шовковій зеленій траві.

Люди не залишилися байдужими до великого подарунка природи. Було створено значну кількість нових сортів квіткових рослин. Квіти всюди супроводжують нас: удома і в парку, на лісовій галявині, у заводському цеху, у свято і в будень. Чарівна сила цих вічних супутників — не тільки в їхній красі, а й у властивості висловлювати й передавати складну гаму потаємних людських почуттів. їхня мова багата і змістовна. Квіти здатні розповісти про радість малюка, який уперше пізнає красу навколишнього світу, про ніжність юнака, який дарує фіалки коханій, про гордість трудівника, якого вітають з успіхами у праці.

Декоративні квіти — вид декоративно-ужиткового мистецтва.

Людина, яка знаходиться в єдності з природою, відчуває її та милується її творіннями, перебуває в особливому стані душевного спокою, гармонії. Квіти — це море барв, відтінків, форм, ніжних ароматів, але вони дуже швидко в’януть. А так хочеться, щоб квіти завжди милували око своєю красою, приносили нам радість. Так люди й почали виготовляти штучні квіти з різноманітних матеріалів  для того щоб прикрасити свій одяг або житло, в якому мешкають.

2. Історія українського вінка. Давньослов’янський вінок

Учениця 1. Оспіваний у піснях та оповитий легендами, український вінок має багатовікову історію. Вперше про вінок згадується за часів шумерської культури — ХІІ-ІІІ ст. до н.е.

Нащадки шумерів, представники культури шнурової кераміки, залишили наступним поколінням чимало символів, серед яких міфічний знак богині Інанни — Іштар, що означає «ясне небо». Складається він з вінка — кола і вплетеної в нього стрічки, що створює два кінці, а також із шестипроменевої зірки в центрі.

Цікаво, що такий самий знак зображений на саркофазі Ярослава Мудрого в Софії Київській (ХІІ ст.). Дослідники вважають, що український вінок — це спрощений знак Інанни, немов побажання мирного, ясного неба над головою того, хто його носить, оберіг від злих сил та нещасть.

Учениця 2. У часи Античності вінок вважали символом щастя і таланту. Ним увінчували переможців, під час проголошення промов його вдягали оратори, ним прикрашали священні предмети. Був вінок і символом скорботи.

Наші предки розуміли, що основна частина тіла людини, якою вона розуміє світ і впливає на нього, — це голова, тож створювали для неї вінки-обереги, які берегли від зурочень та недобрих чар. Не дивно, що на стародавніх зображеннях жінки-Богині вона у головному уборі з квітів, трав, зілля та віття.

Цікаво, що в різних регіонах України вінок називали по-різному: на Поділлі — коробуля, лубок, на Чернігівщині — теремок, на Гуцульщині — плетінь, косиця, на Переяславщині — гібалка тощо. Існували й загальнослов’янські назви —вінок, вянок, перев’язка, чільце.

Учениця 3. Вінок має складатись не більш ніж з 12-ти квітів? Зазвичай вінок робили не надто пишним, аби він охайно прилягав до голови.

З давніх-давен вінок був книгою душі молодої дівчини: мовою квітів вона висловлювала свої почуття, виражала душевний стан і «розповідала» про події, що відбулися у її житті.

Квіти-символи, які традиційно вплітають у вінок:

  • мак — квітка мрій, символ родючості, краси та молодості;
  • цвіт вишні та яблуні — материнська любов та відданість;
  • ромашка — символ ніжності, вірності і кохання;
  • соняшник — символ відданості й вірності;
  • м’ята — оберіг дитини та її здоров’я;
  • волошки у віночку — символ людяності;
  • ружа, мальва і півонія — символи віри, надії, любові;
  • материнка — символ материнської любові;
  • калина — краса та дівоча врода;
  • лілея — дівочі чари, чистота, цнота;
  • дев’ятисил — корінь дев’яти сил, який зміцнює та повертає здоров’я;
  • безсмертник — символ здоров’я, загоює виразки і рани;
  • хміль — гнучкість і розум;
  • польовий дзвіночок — символ вдячності.

Учениця 5. Для надання віночку особливої магічної сили, у нього вплітали полин — найголовнішу з трав, буркун зілля — символ вірності та листя дуба — символ хоробрості та сили. Проте найміцнішим оберегом був і лишається барвінок, що символізує безсмертя людської душі, є зіллям кохання та дівочої вроди.

Ходили чутки, що варто лише юнакові та дівчині з’їсти листочок барвінку, як між ними раптово спалахне палке кохання.

А от «нечисте» зілля — вовчі ягоди, папороть, дурман — вплітати у вінок категорично заборонялося. Неприйнятною вважалась під час плетіння вінків і присутність хлопців.

Учениця 6.  Що символізують стрічки у вінку?

Надзвичайно цікавими є відбір, поєднання кольорів та розташування стрічок у віночку. Заквітчану голову молодої дівчини могли прикрашати стрічки 12-ти кольорів. Кожен з них служив красуні лікарем і оберегом, захищав волосся від злих очей.

Стрічки підбирали за довжиною волосся дівчини і робили їх ледь довшими за косу, аби сховати її серед барвистих кольорів.

У центрі вінка зав’язували світло-коричневу стрічку. Вона символізувала землю-годувальницю. По обидва боки першої стрічки зав’язували жовті — символ ясного сонечка. Далі — світло-зелені й темно-зелені — краса та молодість. А тоді — блакитні та сині — символи неба і води, що наділяють силою та міцним здоров’ям. Потім йшла жовтогаряча — символ хліба, фіолетова — мудрість, малинова — щирість, рожева — символ благополуччя та достатку.

Учениця 7. Якщо віночок прикрашали маки, дівчата оздоблювали його червоною стрічкою — символом магічності та печалі.

Білі стрічки зав’язували на вінок, лише коли вони були вишиті: на одній — сонце, на другій — місяць. Чисту стрічку вплітати у вінок було не прийнято, адже така означала тугу за померлими.

Косу та вінок сироти прикрашали блакитні стрічки. Перехожі обдаровували її хлібом та грошима, бажали щастя і добробуту. На знак вдячності сирота дарувала милосердним добродіям стрічку зі свого вінка.

III. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні ваша класна кімната дівчата  перетвориться на дизайнерську майстерню. Ми  будемо працювати  в дизайнерскій майстерні по виготовленню декоративних квітів.
Тема нашої спільної праці «Виготовлення декоративних квітів для українського віночка»
Якою на вашу  думку буде спільна наша мета
(визначення мети уроку дітьми)

 

IV.Робота над вивченням нового матеріалу.
Так дівчата, для виготовлення декоративних квітів вам  потрібно будуть певні знання і виконання правил безпеки під час роботи.
В нашій майстерні працюватимуть 3 цехи (кожний ряд – це цех)
В кожному цеху призначити інспектора по техніці безпеки
1 ряд –
2 ряд -
3 рід -
Головним  інженером з техніки безпеки призначити
1. Повторення правил безпечної роботи
— Пам'ятайте, що кожен учень зобов'язаний знати правила безпечної праці на уроках трудового навчання та дотримуватись їх.
Інженер  з техніки безпеки вам їх нагадає
1. Підготувати своє робоче місце.
2. Коли вчитель звертається до всіх учнів, вони мають припинити роботу й уважно слухати інструктаж.
3. Перевірити справність інструментів, наявність матеріалів.
4. Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя.
5. Не можна працювати тупим та несправним інструментом.
6. Використовувати інструменти лише за призначенням.
7. Користуватися прийомами роботи з інструментами за зразком учителя.
А зараз кожний інспектор приймає залік з техніки безпеки у своєму цеху з тими матеріалами з якими ви будете працювати під час уроку 
— Які матеріали нам сьогодні стануть у пригоді, ви дізнаєтеся, відгадавши загадки від кожного цеху

1 ряд
 Щоб жили всі дружно в мирі: Скло, пластмаса, гума, шкіра,
— Всіх здружу я, крім людей. Здогадались, хто я?.. (Клей) .( загадку загадує 3 цех)
Інструктаж при роботі з клеєм
•    Працювати з клеєм акуратно та обережно.
•    Слідкувати, щоб не потрапив до очей.
•    На виріб багато не наносити.
•    Залишки клею промокати серветкою. 
•    Руки  після роботи добре вимий з милом.

2 ряд
2. Він кольоровий або білий, В клітинку він або цупкий, Гладкий, пом'ятий та м'який. В житті є кожної людини. Відгадай, хто він такий? (Папір). В нашому випадку це фоаміран ( загадку загадує 1 цех)
Інструктаж при роботі з фоаміраном 
1. Розкладіть зручно всі матеріали та інструменти на робочому місці.
2. Якщо працюєте за малюнками, розмістіть їх перед очима.
3. Перш ніж прогладити лінію згину, переконайтеся, що куточки і краї фоамірану збігаються один з одним.
4. Спочатку натисніть пальцями на середині лінії згину, а потім розгладжуйте її від середини до країв.

3. ряд
Два пани наділи одні штани. (Ножиці) ( загадку загадує 2 цех)
Інструктаж при роботі з ножицями
•    Класти ножиці так, щоб вони не звисали з парти.
•    Не залишати ножиці в розкритому вигляді.
•    Не тримати ножиці кінцями вгору.
•    Передавати ножиці кільцями вперед.
•    Не заважайте товаришам, коли вони працюють
•    Не користуйтеся ножицями під час ходьби класом

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
V.    ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

1. Інструктаж вчителя по виконанню роботи.

Щоб виготовити декоративні  квіти вам знадобиться -  
Фоаміран для маку – червоного та зеленого кольору, для волошки – синього та зеленого кольору, а для ромашки – жовтий, червоний та зелений. Також необхідні нитки, ножиці, клей та шаблон. Користуйтесь технологічними картками.

Не забувайте, що матеріал необхідно економити, тому обмальовувати шаблон потрібно з краєчку, іншу деталь розташовуйте поруч, щільно до іншої деталі.

Учитель:
Яким ви бачите кінцевий очікуваний результат? ( Діти  говорять вимоги до роботи):
-    на високий рівень 
-    на достатній рівень
2. Практична робота учнів

1 цех виготовляє маки

2 – волошки

3- ромашки та листя.

VI.     ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ 
Доповідають інспектори про роботу цехів
Перший цех роботу закінчив.

Зауважень з техніки безпеки робітники не отримали.
Учитель демонструє роботи учнів та допомагає проаналізувати їх.
— Яка робота сподобалася найбільше?
— Чия робота найохайніша?
— Хто припустився помилки?
VII.    ПІДСУМОК УРОКУ
Учитель:
— Над чим ми працювали сьогодні на уроці?
Учні:
-    Я отримала велику насолоду, працюючи над  створенням виробу.
-    Виготовлення  квітки покращило мій настрій.
-    Моя квітка вишикувана має оригінальний вигляд

Вчитель 
Сьогодні ми разом з вами навчилися створювати декоративні квіти з фоамірану   своїми руками і, я впевнена,  ми зробили цей світ ще красивішим
- Сподіваюся, виготовляючи штучні квіти, ви зрозуміли, яке безцінне багатство — природа, її краса і неповторність, тому  необхідно її берегти. Тож завжди будьте мудрим другом для  природи.

ХI. Прибирання робочих місць .

Домашнє завдання. Підготувати інструменти та матеріали для виготовлення м’якої іграшки.

 


Гурток « Флористика» Керівник: Лановенко.О.В.

24.03.20.План-конспект уроку з теми:"Обереги та знаки-символи, як невід’ємна складова весільного рушника"

Тема уроку: Обереги та знаки-символи, як невід’ємна складова весільного рушника

Мета:

навчальна: ознайомити учнів з весільними рушниками; символікою весільних рушників; переконати учнів, що вишитий рушник, виконаний власноруч, стане особливо цінною річчю, адже він виконаний в індивідуальній, неповторній манері і яскраво відображатиме особистість свого творця;

виховна: виховувати відповідальність, старанність, працьовитість, бережливість, любов до праці, охайність, почуття прекрасного;

розвиваюча:  викликати інтерес до відродження національної культури, розвивати пам’ять, мислення;

    Тип уроку: комбінований.

Структура уроку

1.Організаційна частина

2. Перевірка д/з: актуалізація та корекція опорних знань

3. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів

4. Повідомлення теми, мети і завдань уроку 

5. Вивчення нового матеріалу, нового способу дій                          

6. Узагальнення та систематизація набутих знань ,виконання тесту                                                                           

7. Підсумок уроку 

8. Домашнє завдання                                                                                                                                                 

 І. Організаційна частина:

 1. Привітання з класом;
 2. Призначення чергових;
 3. Перевірка присутності на занятті (повідомлення черговими);
 4. Перевірка наявності спец. одягу (фартуха, косинки).

ІІ. Перевірка д/з: актуалізація та корекція опорних знань:

  •         Що ви знаєте про весільний рушник?
  •         Коли і як правильно вишивати весільні рушники?

ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів:

Український рушник

Його можна порівняти з піснею, витканою чи вишитою на полотні. Без рушника, як і без пісні, не обходяться народження, одруження людини, ювілейні урочистості.

 ІV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку :

Тема уроку: Обереги та знаки-символи, як невід’ємна складова весільного рушника.

V. Вивчення нового матеріалу, нового способу дій :

Символіка весільного рушника

Калина - дерево українського роду. Її пов'язували з народженням Всесвіту, а червоні ягоди калини стали символом крові та невмирущої української нації. Через це весільні рушники, дівочі та парубочі сорочки рясно прикрашали цією вишивкою.

Дуб - дерево, що уособлює чоловічу силу. В давнину - символ бога Перуна. Його вишивають на чоловічій стороні весільного рушника, а частіше - на парубоцьких сорочках, щоб хлопці та молоді чоловіки мали при собі оберіг життєдайної чоловічої сили. Для жінок такі візерунки не притаманні. 

Дуб і калина доволі часто зустрічаються у народній вишивці, поєднуючи в собі символи вічної краси і сили одночасно. 

Виноград - символ таїнства створення нової сім'ї. Вишивається на родинних рушниках. Життєдайність винограду означає плодючість роду. 

Мак - квітка пам'яті роду. Вірили, що поле після битви навесні вкривається маками. Його не зображали на весільних рушниках, оскільки він уособлює скорботу. 

Лілея - символ дівочих чарів, чистоти і цноти. Вона містить в своєму орнаменті листки і пуп'янки, в цьому закладено народження, розвиток та безперервність життя. 

Троянда або ружа - улюблена квітка українців. Її вишивають на сорочках і рушниках багатьох регіонів України. Хтось вважає мотив троянди не дуже давнім, а деякі дослідники навіть стверджують, що дане зображення було запозичене. 

Хміль - втілює сутність молодого буяння та закоханості. Візерунки, що нагадують листя хмелю, відносять до молодіжної та весільної символіки. Адже парубок біля дівчини "в'ється як хміль".

Чорнобривці - поетичний образ народної пісні та вишивки. Через те, що ці квіти полюбилися українському народові, їх досить часто вишивають на рушниках і сорочках.

  

Календар
«  Квітень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Архів записів
Статистика



Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту

При використанні матеріалів сайту посилання на www.chr-art-school.at.ua обов'язкове!
Адміністрація сайту може не розділяти думку авторів публікацій і не несе відповідальності за розміщені матеріали.  
Сайт розроблений вчителем інформатики Кулешою О.М.  
Copyright MyCorp © 2020
Конструктор сайтів - uCoz