Гурток « Флористика». Керівник : Лановенко О.В.
Добрий день,діти. Тема сьогоднішнього уроку: « Японська школа флористики-ікебана».
Пропоную до вашої уваги ознайомитися з історією виникнення японської школи флористики, основними стилями флористики та правилам побудови ікебани.
Також наведу приклади виготовлення різноманітних композицій у низьких вазах, високих та плоских
http://chr-art-school.at.ua/_tbkp/sl.docx
«Пасхальна композиція»
http://chr-art-school.at.ua/js/gurtok_floristika_paskhalna_kompozicija-1.doc
Для сухоцвітів немає єдиного періоду зрізання. Коли зрізати суцвіття залежить від конкретного виду. Квітникарі орієнтуються на свій багаторічний досвід. Спільним є лише те, що рослина до часу зрізання має вступити в потрібну фазу зростання: якщо нам потрібні квітки, то такою фазою буде повний розпуск квіткового бутона, а якщо насіннєві коробочки і плоди, то – дозрівання насіння в кінці вегетації. Не можна допускати підсихання і в'янення рослин на корені. Зрізати необхідно ще зелені пагони, повні життєвої енергії.
Перегляньте матеріал за посиланням:
"Сухоцвіти"
http://chr-art-school.at.ua/zabolotnuk/floristika_sukhocviti.doc
Екологічна гра
"Квітковий калейдоскоп"
Мета: прищеплювати любов до природи, вчити дітей бережливо ставитись до квітів, виховувати почуття прекрасного.
Обладнання: мультимедійні засоби, слайди з зображенням квітів, малюнки дітей.
Сьогодні ми з вами поринемо в чарівну країну – Країну Квітів. Помандруємо лісами і полями, садами і лугами. Супровод-
жувати нас будуть дві команди – «Мальви» і «Волошки».
Представлення команд.
Команда «Мальви».
Наш девіз: Символ любові до нені
І до рідної землі,
До свойого народу –
Нащадків козацького роду.
Наша емблема: малюнок квітки мальви
Команда «Волошки»
Наш девіз: Поле в нашому краї,
Наче море безкрає.
Синє, бо в ньому волошки –
Символ добра і краси.
Наша емблема: малюнок квітки волошки
«Розумова розминка».
- Які весняні квіти ви знаєте?
( Підсніжники, проліски, гіацинти, крокуси, примула, анемони, гусяча цибулька, мати-й-мачуха, ряст, медунка, горицвіт, нарциси, тюльпани, конвалія, бузок та ін. )
- Які квіти ростуть у садах?
( Півонія, троянди, гладіолуси, іриси, хризантеми, жоржини, бузок, флокси, чорнобривці, мальви, нагідки, тюльпани, петунія, космея, портулак, гортензія, майори, кани, кали, жасмин, фіалки та ін. )
На сьогоднішньому занятті у нас пізнавально- розважальна година.
Мета: Вивчити та закріпити знання про різноманітність квітів.Розвивати мислення у гуртківців.виховувати любов до краси навколишнього середовища., пригадати правила етикету. « Квітковий етикет »
Дорогі діти, сьогодні ми з вами зібрались для того щоб поговорити про велике мистецтво – уміння дарувати квіти. З давніх давен і дотепер у Європі дотримуються правил квіткового етикету.
Насамперед слід пам`ятати, що квіти, які ви даруєте, свідчать не тільки про ваш смак, але й підкреслюють ваше ставлення до того, кому ви їх даруєте.
Тому перш ніж дарувати букет, необхідно згадати два основні правила квіткового етикету, з яких перше пов`язане з особистістю того, кому вони призначені, а друге – з обставинами вручення подарунка.
Правила говорять:
- квіти як подарунок слід вибирати дуже ретельно, і вони мають відповідати віку, статі та стану здоров`я того, кому ви хочете їх подарувати;
- вибираючи квіти необхідно враховувати призначення букета,бо не кожна квітка відповідає будь-якому приводу.
Крім того, подарунок у вигляді квітів дасть більшу радість винуватцю урочистих подій, якщо при їхньому виборі ви врахували його любов до певних квіткових рослин.
Тема заняття: Виготовлення квіткових композицій.
Діти, сьогодні ми будемо складати квіткову композицію із штучних квітів та цукерок.Вона називається« Солодкий букет».
Такий букет ви зможете подарувати своїй матусі , подрузі на день народження. Тому він буде не тільки гарним, а ще й смачним і приємним подарунком.
Щоб виготовити букет солодких лілій Тобі знадобляться:
- гофрований папір,
- цукерки,
- флористичний дріт для стебел,
- сітка для упаковки квітів,
- великий штучний листок, штучні травинки,
- намистинки,
- клейовий пістолет,
- пасатижі,
- органза (за бажанням).
Тема заняття: «Основні форми квіткових композицій» |
|
Діти,сьогодні ми розглядаємо форми квіткових композицій.Ваше завдання розглянути, опрацювати матеріал,та підготувати матеріали для створення композицій ,які вам сподобались,або власних композицій.
Висхідні рухомі форми
У них спостерігається рух, який діє всупереч силі тяжіння. Він йде в вертикальному напрямі, іноді спочатку зсовується трохи убік, але продовжується вгору. Такі форми виглядають цілеспрямовано, сильно і могутньо.
З композиційної точки зору ці форми вимагають вільного простору над собою, в яке вони можуть спрямуватися. висхідні рухомі форми можуть добре поєднуватися як домінуючі форми з іншими видами форм.
Тема заняття: «Основні стилі Європейської школи флористики»
Мета: Ознайомити гуртківців з основними стилями флористики
Скільки існує людство, стільки існує тяга людини до прекрасного, прагнення прикрасити свій побут квітами. Забарвленням, формою, ароматом вони несли і несуть радість, пробуджують кращі відчуття, будять фантазію, покращують настрій, скрашують горе і хвороби, дарують бадьорість і працездатність. Коли не вистачає слів або вони недоречні, саме квіти приходять до нас на допомогу. Квіти і рослини просто красиві, ними хочеться милуватися, з ними приємно возитися без жодної користі, просто так, заради задоволення. А тим часом, людина творить прекрасне, створюючи витвори мистецтва. Творчість же природи найзворушливіше виявляється в рослинах, перш за все в квітах, і перейняти майстерність цієї великої вчительки можете і ви ЗАВАНТАЖИВШИ урок.
Тема заняття: Еко-дизайн. Побут та інтер’єр наших предків. Виготовлення поробок з природного матеріалу для інтер’єру. Дослідження побуту та народної творчості українців.
Підтема: Екологічна іграшка з сіна.
Мета: Ознайомлення вихованців з видами іграшок стародавніх українців, та дізнатися о можливості використання іграшки з сіна у сучасному дизайні та побуті.
Завдання:
- Ознайомлення вихованців з побутом, предметами побуту та народною творчістю предків.
- Дізнатися, які предмети побуту використовували наші предки с сіна.
- Навчитися виготовляти іграшки з сіна, а саме іграшку-оберег птах щастя.
Методичне забезпечення.
- презентація «Екологічна іграшка з сіна»
- зразки іграшок з сіна
- зразки сучасних іграшок
- звуковий супровід «Голоси птахів в лісі»
Матеріал: ножиці, нитка натуральна, висушена трава тонконогу, червона стрічка.
Основні поняття.
Народна іграшка. Екологічна іграшка. Матеріали натуральні та штучні.
Тип заняття. Комбінований.
Хід заняття
Актуалізація опорних знань.
Показати дітям звичайну сучасну іграшку, яку можна купити недорого в будь-якому магазині. Дозволити кожній дитині потримати іграшку в руках і передати товаришу по колу. Коли іграшка повернеться до керівника гуртка, дати можливість кожній дитині відповісти на питання: - що ти відчув торкаючись іграшки?; - з яких матеріалів вона виготовлена, з натуральних чи штучних?
Показати дітям іграшку виготовлену із сіна ручної роботи. Дозволити кожній дитині потримати іграшку в руках і передати товаришу по колу, повернувши керівнику. Після чого кожна дитина знову відповідає на ті ж питання (Що ти відчув торкаючись іграшки? З яких матеріалів вона виготовлена, з натуральних чи штучних?)
- Яких правил потрібно дотримуватись під час практичної роботи? (Без дозволу керівника самостійно не брати інструменти, та дотримуватись правил безпеки)
- Як діяти у випадку несправності інструменту чи при травмуванні? (Звернутися до керівника)
Пташок щастя виготовляти завжди хочеться знову і знову тому, що кожного разу виходить нова пташка, дивна і неповторна, не схожа на попередню, тому завантажуйте детальне заняття "ЕКО-ДИЗАЙН" та створюйте свого чарівного птаха.
Гурток « Флористика» . Керівник : Лановенко. О. В.
17.03.20.Тема уроку: Виготовлення декоративних квітів для українського віночка.
Мета уроку: формування ключових компетентностей:
вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії з іншими учасниками навчально-виховного процесу;
громадянської – усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально-культурного середовищ, здатність екологічно мислити, бережливе ставлення до людей та результатів їхньої праці та самого себе;
загальнокультурної – орієнтуватися в особливостях національної і загальнолюдської культури в побутовій і культурно-дозвіллєвій сфері, культурологічних основ сімейних, соціальних, суспільних явищ; сприяти розвиткові творчих задатків особистості: пізнавального інтересу, художнього смаку, творчої уяви;
соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших; продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, збагачувати в учнях уявлення про позитивні якості емоційно-вольової сфери: доброзичливого ставлення до людей, старанності у роботі.
предметних компетентностей: розширити знання учнів про квіти; удосконалювати вміння та навички роботи з фоаміраном; розвивати спостережливість, фантазію; навчити учнів виготовляти декоративні квіти з фоамірану, використовуючи різні техніки; формувати в учнів конструкторські здібності; розвивати уміння доводити розпочату роботу до завершення; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до навколишнього середовища.
Тип уроку: комбінований..
Обладнання: демонстраційний матеріал - мультимедійний проектор, презентація, зразки декоративних квітів із фоамірану, ілюстрації із зображенням виробів;для індивідуального користування – фоаміран, нитки, дерев’яні палички, ножиці, клей, шаблони, технологічні карти
Міжпредметні зв’язки: біологія, українська література
Наскрізні змістові лінії: «Здоров'я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність»
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
1. Перевірка готовності до уроку
2. Упорядкування робочих місць
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
- Який вид декоративно-вжиткового мистецтва ми вивчаємо? (Виготовлення декоративних квітів)
- З яких матеріалів можна виготовити декоративні квіти? (З тканини, з стрічок, з фоамірану, з паперу та ін.)
- Що можна прикрасити декоративними квітами? (Одяг, приміщення та ін.)
II. Мотивація навчальної діяльності учнів
1. Повідомлення теми та мети уроку
Учитель. Сьогодні на уроці ми виготовлятимемо віночок зі декоративних квітів. Які квіти ми зробимо, ви здогадаєтеся, розгадавши кросворд.
Зронила пір’їну,
З небес на долину.
Пір’їна упала
І квіткою стала.
Під сонцем, під вітром
Кохається цвітом
Червоно-вогнистим
У золоті чистім. (Мак)
2. На галявині — сестрички,
Жовті очі, білі вічки. (Ромашка)
3. Сині зірочки пухнасті
Виглядають з жита,
Мов веселі оченята.
Як їх не любити? (Волошки)
2. Розповідь учителя
Мультимедійна презентація
— Уранці у сонячних променях спалахують укриті росами квіти, що казковими мереживами порозсипалися по шовковій зеленій траві.
Люди не залишилися байдужими до великого подарунка природи. Було створено значну кількість нових сортів квіткових рослин. Квіти всюди супроводжують нас: удома і в парку, на лісовій галявині, у заводському цеху, у свято і в будень. Чарівна сила цих вічних супутників — не тільки в їхній красі, а й у властивості висловлювати й передавати складну гаму потаємних людських почуттів. їхня мова багата і змістовна. Квіти здатні розповісти про радість малюка, який уперше пізнає красу навколишнього світу, про ніжність юнака, який дарує фіалки коханій, про гордість трудівника, якого вітають з успіхами у праці.
Декоративні квіти — вид декоративно-ужиткового мистецтва.
Завантажуйте повне заняття "ДЕКОРАТИВНІ КВІТИ ДЛЯ УКРАЇНСЬКОГО ВІНКА"
Домашнє завдання. Підготувати інструменти та матеріали для виготовлення м’якої іграшки.
Гурток « Флористика» Керівник: Лановенко.О.В.
24.03.20.План-конспект уроку з теми:"Обереги та знаки-символи, як невід’ємна складова весільного рушника"
Тема уроку: Обереги та знаки-символи, як невід’ємна складова весільного рушника
Мета:
навчальна: ознайомити учнів з весільними рушниками; символікою весільних рушників; переконати учнів, що вишитий рушник, виконаний власноруч, стане особливо цінною річчю, адже він виконаний в індивідуальній, неповторній манері і яскраво відображатиме особистість свого творця;
виховна: виховувати відповідальність, старанність, працьовитість, бережливість, любов до праці, охайність, почуття прекрасного;
розвиваюча: викликати інтерес до відродження національної культури, розвивати пам’ять, мислення;
Тип уроку: комбінований.
Структура уроку
1.Організаційна частина